Basit Geometrik şekil hesaplama programı | Python3

Crefax

Rafa
Katılım
4 Haz 2019
Mesajlar
500
Beğeni
174
Puanları
700
Merhaba Minecraft Türkiye Forum Üyeleri
Bugün sizlere Python3 ile yaptığım basit bir geometrik şekil hesaplama programını tanıtacağım

Python:
print("Geometrik şekil hesaplama programı \n")

def geometri(sekil):
    if len(sekil) == 3:
        a = sekil[0]
        b = sekil[1]
        c = sekil[2]


        if (a+b) > c and (a+c) > b and (b+c) > a:
            if (a== b) and (a== c) and (b== c):
                print("Eşkenar Üçgen")

            elif (a== b) and (a == c ):
                print("İkizkenar üçgen")

            else:
                print("Çeşitkenar üçgen")




        else:
            print("Üçgen belirtmiyor")





    elif len (sekil) == 4:
        a = sekil[0]
        b = sekil[1]
        c = sekil[2]
        d = sekil[3]
        if (a==b) and (a==c) and (b==c) and (c==d) and (a==d):
            print("Kare")
        elif (a==c) and (b==d):
            print("Dikdörtgen")

        else:
            print("Normal Dörtgen")
    else:
        print("Herhangi bir şekild değil")


while True:
    eleman_sayisi = int(input("Eleman Sayısını giriniz: "))

    if (eleman_sayisi == 3):
        a = int(input("a: "))
        b = int(input("b: "))
        c = int(input("c: "))
        geometri([a,b,c])

    elif (eleman_sayisi == 4):
        a = int(input("a: "))
        b = int(input("b: "))
        c = int(input("c: "))
        d = int(input("d: "))
        geometri([a,b,c,d])


    else:
        print("Eleman sayınız yanlış lütfen tekrar deneyiniz.")
 
Üst