Bugün sizlere nasıl kızıltaş yenileyicileri vb şekilde uğraşmadan sadece komu bloğu kullanarak sürekli yenilenen bir komut bloğu göstereceğim.
Kızıltaş yenileyicileri ile yaptığınızda yavaş oluyor tabi ki sizin için çok hızlı olması önemli değilse onuda yapabilirsiniz. Nasıl yapılcağını görmek için tıkla.
İlk olarak Bir komut bloğunu koyuyoruz ve içine
Kod:
setblock ~ ~1 ~ air
yazıyoruz.
2 block üstüne bir tane daha koyuyoruz ve içine
Kod:
setblock ~ ~-1 ~ redstone_block
Yazıyoruz.
ve aralarına 1 adet redstone block koyuyoruz.
fakat gördüğünüz gibi Sohbet kısmında sürekli Blok koyulduğunu belirten bir mesaj çıkıyor bunu kapatmak için
Kod:
/gamerule commandBlockOutput false
komudunu giriyoruz.
Artık yenilenen bloğumuz hazır redstone block'un etrafına komut bloğu koyarak sürekli çalışmasını sağlayabilirsiniz.
Bugün sizlere nasıl kızıltaş yenileyicileri vb şekilde uğraşmadan sadece komu bloğu kullanarak sürekli yenilenen bir komut bloğu göstereceğim.
Kızıltaş yenileyicileri ile yaptığınızda yavaş oluyor tabi ki sizin için çok hızlı olması önemli değilse onuda yapabilirsiniz. Nasıl yapılcağını görmek için tıkla.
1.9 ile komut bloklarını redstone olmadan her tick çalıştırabiliyoruz ve bu yöntem yenilenen komut bloklarına (şu mor olanlar hani) göre daha çok lag yapar ben diyeyim
1.9 ile komut bloklarını redstone olmadan her tick çalıştırabiliyoruz ve bu yöntem yenilenen komut bloklarına (şu mor olanlar hani) göre daha çok lag yapar ben diyeyim
Daha da gelişmiş bir versiyonun yapımı
Fill komutu setblock komutunun gelişmişi denebilir. Bize lazım olan hali kadarıyla sözdizimi:
/fill x1y1 z1x2y2z2 blok_adı
Bu komut birinci bir blok (koordinatları x1, y1, z1 olan) ve ikinci bir blok (koordinatları x2, y2, z2 olan) arasındaki blokları blok_adı kısmına girdiğimiz blok ile dolduran bir şekilde çalışıyor. Şimdi asıl clock devresine geçebiliriz.
Komut bloğu koyup içine bu kodu yazıyoruz.
Kod:
fill ~ ~1 ~ ~2 ~1 ~ air
Daha sonra 2. komut bloğuna ise bunu yazıyoruz:
Kod:
fill ~ ~-1 ~ ~2 ~-1 ~ redstone_block
Komut bloklarının arasına redstone bloğu koyup redstone dizisinin olduğu yöne bakın sonra redstone bloklarının üstünde kalmayacak şekilde üstteki komut bloğunun yanına bir blok koyun o bloğa da şalter koyun
Daha sonra şalterin olduğu bloğun herhangi bir yerine redstone torch koyun
ve üstüne 2 komut bloğu
F3 basıp komut bloklarının arasındaki uzaklığa bakın. (kendi yazımda koordinatlara bakmakla ilgili anlatımım var bilmiyorsanız ona bakabilirsiniz)
Meşalenin hemen üstündeki komut bloğu, 2. koyduğumuz komut bloğunun X olarak 1 blok gerisinde Y olarak 1 üstünde Z olarak 1 ilerisinde.
"Buna niye bakıyoruz?" diyorsan söyleyeyim çünkü fill komutunu bir daha kullanacağız ve aynı yerleri doldurmaları gerek. yani aralarındaki fark şöyle gösterilsin (-1, 1, 1) bunun her değerinin işaretini değiştirelim ters yönde gideceğiz (1, -1, -1) oldu.
2. komut bloğuna yazdığımız komuta tekrar bakalım
Kod:
fill ~ ~-1 ~ ~2 ~-1 ~ redstone_block
Şimdi bu elimizdeki (1, -1, -1) değerini buradaki tüm değerlere ekliyoruz X değişkenlerine X, Y değişkenlerine Y olmak üzere;
ilk blok için (x1, y1, z1) ~ ~-1 ~ idi 0+1, -1 + (-1), 0 + (-1) yaparak (1, -2, -1) bulduk artık ilk blok için ~1 ~-2 ~-1 yazıyoruz.
araları dolduracak blokların ikincisinin koordinatını (x2, y2, z2) 2. komut bloğundaki komutta ~2~-1~ olarak yazmıştık. Aynı şeyi buna da yapıyoruz: 2 + 1, -1 + (-1), 0 +(-1) sonuç (3, -2, -1) yani burada da ~3 ~-2 ~-1 yazıyoruz fill ile doldurulacak blok hava ve redstone bloğu hariç her şey olabilir ben taş seçiyorum komut şöyle oluyor:
fill ~1 ~-2 ~-1~3 ~-2 ~-1 stone
Bu komut bloğuna yazdık. Şimdi sıra yanındakinde.
Bu komut bloğuna yazacağımız fill ile redstone bloğu koyduracağız. Koordinatlar için yan yana olduklarından direkt F3 ile bakalım.
Bu yön pozitif Z imiş o zaman önceki komut bloğuyla X ve Y değerleri aynı Z değeri 1 fazla bu komut bloğu da aynı blokları doldursun diye o Z değerindeki 1 artışı koordinatlara -1 ekleyerek gidermeliyiz.
Önceki komut:
Kod:
fill ~1 ~-2 ~-1 ~3 ~-2 ~-1 stone
Z değerlerine -1 ekliyoruz ve stone yerine redstone_block yazıyoruz:
Kod:
fill ~1 ~-2 ~-2 ~3 ~-2 ~-2 redstone_block
Bunu da bu komut bloğuna yazıyoruz:
Aşağıdaki görsellerde göründüğü gibi şalter kapalıyken clock açık olacak, şalter açık iken ise clock kapanacak.
Şimdi clock devresini açıp redstone bloklarının üzerlerine komut blokları koyacağım ve bu clock yöntemiyle ilgili bilmeniz gereken bir şeyden bahsedeceğim.
Çalıştırınca sırada bir sıkıntı yok ancak bazen olabiliyor onu genişletilmiş bir clock ile gösteriyorum:
Clock'u genişletirken dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Redstone torch ile aşağıda kalan asıl komutları çalıştıracağımız komut blokları aşağıdaki şekilde durmasın.
Komut bloklarındaki komutlar bu şekildedir.
Clock'u açıp kapıyoruz ve sohbete bakıyoruz:
Komut blokları dairesel bir şekilde hep birbiri ardına çalışıyor ilk çalışan hangisi olduğunu bilmeden sıraları şu şekilde:
Bu ekran görüntüsünü clock'u kapattıktan sonra aldım yani 8 komut bloğunun hepsi son 1 kez çalıştı. Son yazılan 8 için sohbete bakınca ise durum
"5 - 8 - 1 - 4 - 7 - 2 - 3 - 6" olarak ortaya çıkıyor yani say 5 diyen komut bloğu ilk çalışanmış sonra 8 diyen çalışıyormuş gibi gidiyor. Çalışma sırası önemli olan işlemler yaptıracaksanız böyle yapmak sıralarını bulmanızda çok işe yarar şimdi devreyi son bir kez çalıştırıyorum ve bu sefer çalıştırmadan önce 5 yazana 1, 8 yazana 2, 1 yazana 3 (devamını anlamışsınızdır) dedirtecek şekilde komutları düzenliyorum:
Son çalışan 8 için baktık ve sıra beklediğimiz gibi "1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8" olmuş.
Daha iyi anlamak için dünya indirme linki