Gelişmiş Yenilenen komut bloğu

Crefax

Rafa
Katılım
4 Haz 2019
Mesajlar
500
Beğeni
174
Puanları
700
Merhaba Minecraft-Türkiye Forum Üyeleri
Bugün sizlere nasıl kızıltaş yenileyicileri vb şekilde uğraşmadan sadece komu bloğu kullanarak sürekli yenilenen bir komut bloğu göstereceğim.
Kızıltaş yenileyicileri ile yaptığınızda yavaş oluyor tabi ki sizin için çok hızlı olması önemli değilse onuda yapabilirsiniz. Nasıl yapılcağını görmek için tıkla.

İlk olarak Bir komut bloğunu koyuyoruz ve içine
Kod:
setblock ~ ~1 ~ air
yazıyoruz.

2460


2 block üstüne bir tane daha koyuyoruz ve içine

Kod:
setblock ~ ~-1 ~ redstone_block
Yazıyoruz.
2462


ve aralarına 1 adet redstone block koyuyoruz.

2463


fakat gördüğünüz gibi Sohbet kısmında sürekli Blok koyulduğunu belirten bir mesaj çıkıyor bunu kapatmak için

Kod:
/gamerule commandBlockOutput false
komudunu giriyoruz.

Artık yenilenen bloğumuz hazır redstone block'un etrafına komut bloğu koyarak sürekli çalışmasını sağlayabilirsiniz.
2464


Umarım yardımcı olabilmişimdir.
İyi Forumlar.
 

Rayleigh

Kızıltaş madencisi
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
55
Beğeni
19
Puanları
150
Gayet başarılı. Sürekli korku haritaları, macera haritaları ile ilgilenenler için lazım olabilir.
 

Tyren_

Demir madencisi
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
44
Beğeni
17
Puanları
80
Merhaba Minecraft-Türkiye Forum Üyeleri
Bugün sizlere nasıl kızıltaş yenileyicileri vb şekilde uğraşmadan sadece komu bloğu kullanarak sürekli yenilenen bir komut bloğu göstereceğim.
Kızıltaş yenileyicileri ile yaptığınızda yavaş oluyor tabi ki sizin için çok hızlı olması önemli değilse onuda yapabilirsiniz. Nasıl yapılcağını görmek için tıkla.

İlk olarak Bir komut bloğunu koyuyoruz ve içine
Kod:
setblock ~ ~1 ~ air
yazıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 2460

2 block üstüne bir tane daha koyuyoruz ve içine

Kod:
setblock ~ ~-1 ~ redstone_block
Yazıyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 2462

ve aralarına 1 adet redstone block koyuyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 2463

fakat gördüğünüz gibi Sohbet kısmında sürekli Blok koyulduğunu belirten bir mesaj çıkıyor bunu kapatmak için

Kod:
/gamerule commandBlockOutput false
komudunu giriyoruz.

Artık yenilenen bloğumuz hazır redstone block'un etrafına komut bloğu koyarak sürekli çalışmasını sağlayabilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 2464

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
İyi Forumlar.
Teşekkürler.
 

BerkY

Kömür madencisi
Katılım
6 Ara 2019
Mesajlar
11
Beğeni
4
Puanları
30
1.9 ile komut bloklarını redstone olmadan her tick çalıştırabiliyoruz ve bu yöntem yenilenen komut bloklarına (şu mor olanlar hani) göre daha çok lag yapar ben diyeyim
 

BerkY

Kömür madencisi
Katılım
6 Ara 2019
Mesajlar
11
Beğeni
4
Puanları
30
Daha da gelişmiş bir versiyonun yapımı
Fill komutu setblock komutunun gelişmişi denebilir. Bize lazım olan hali kadarıyla sözdizimi:
/fill x1 y1 z1 x2 y2 z2 blok_adı
Bu komut birinci bir blok (koordinatları x1, y1, z1 olan) ve ikinci bir blok (koordinatları x2, y2, z2 olan) arasındaki blokları blok_adı kısmına girdiğimiz blok ile dolduran bir şekilde çalışıyor. Şimdi asıl clock devresine geçebiliriz.

Komut bloğu koyup içine bu kodu yazıyoruz.
Kod:
fill ~ ~1 ~ ~2 ~1 ~ air
2722


Daha sonra 2. komut bloğuna ise bunu yazıyoruz:
Kod:
fill ~ ~-1 ~ ~2 ~-1 ~ redstone_block
Komut bloklarının arasına redstone bloğu koyup redstone dizisinin olduğu yöne bakın sonra redstone bloklarının üstünde kalmayacak şekilde üstteki komut bloğunun yanına bir blok koyun o bloğa da şalter koyun
2723


Daha sonra şalterin olduğu bloğun herhangi bir yerine redstone torch koyun
ve üstüne 2 komut bloğu
2724


F3 basıp komut bloklarının arasındaki uzaklığa bakın. (kendi yazımda koordinatlara bakmakla ilgili anlatımım var bilmiyorsanız ona bakabilirsiniz)
Meşalenin hemen üstündeki komut bloğu, 2. koyduğumuz komut bloğunun X olarak 1 blok gerisinde Y olarak 1 üstünde Z olarak 1 ilerisinde.
"Buna niye bakıyoruz?" diyorsan söyleyeyim çünkü fill komutunu bir daha kullanacağız ve aynı yerleri doldurmaları gerek. yani aralarındaki fark şöyle gösterilsin (-1, 1, 1) bunun her değerinin işaretini değiştirelim ters yönde gideceğiz (1, -1, -1) oldu.
2. komut bloğuna yazdığımız komuta tekrar bakalım
Kod:
fill ~ ~-1 ~ ~2 ~-1 ~ redstone_block
Şimdi bu elimizdeki (1, -1, -1) değerini buradaki tüm değerlere ekliyoruz X değişkenlerine X, Y değişkenlerine Y olmak üzere;
ilk blok için (x1, y1, z1) ~ ~-1 ~ idi 0+1, -1 + (-1), 0 + (-1) yaparak (1, -2, -1) bulduk artık ilk blok için ~1 ~-2 ~-1 yazıyoruz.
araları dolduracak blokların ikincisinin koordinatını (x2, y2, z2) 2. komut bloğundaki komutta ~2 ~-1 ~ olarak yazmıştık. Aynı şeyi buna da yapıyoruz:
2 + 1, -1 + (-1), 0 +(-1) sonuç (3, -2, -1) yani burada da ~3 ~-2 ~-1 yazıyoruz fill ile doldurulacak blok hava ve redstone bloğu hariç her şey olabilir ben taş seçiyorum komut şöyle oluyor:
fill ~1 ~-2 ~-1 ~3 ~-2 ~-1 stone
2725


Bu komut bloğuna yazdık. Şimdi sıra yanındakinde.

2726

Bu komut bloğuna yazacağımız fill ile redstone bloğu koyduracağız. Koordinatlar için yan yana olduklarından direkt F3 ile bakalım.
2727


Bu yön pozitif Z imiş o zaman önceki komut bloğuyla X ve Y değerleri aynı Z değeri 1 fazla bu komut bloğu da aynı blokları doldursun diye o Z değerindeki 1 artışı koordinatlara -1 ekleyerek gidermeliyiz.
Önceki komut:
Kod:
fill ~1 ~-2 ~-1 ~3 ~-2 ~-1 stone
Z değerlerine -1 ekliyoruz ve stone yerine redstone_block yazıyoruz:

Kod:
fill ~1 ~-2 ~-2 ~3 ~-2 ~-2 redstone_block
Bunu da bu komut bloğuna yazıyoruz:

2728


Aşağıdaki görsellerde göründüğü gibi şalter kapalıyken clock açık olacak, şalter açık iken ise clock kapanacak.
2729


2730


Şimdi clock devresini açıp redstone bloklarının üzerlerine komut blokları koyacağım ve bu clock yöntemiyle ilgili bilmeniz gereken bir şeyden bahsedeceğim.

2731


Tabelelerda üstteki komut bloklarının yapacağı eylemler yazıyor.

2732



Çalıştırınca sırada bir sıkıntı yok ancak bazen olabiliyor onu genişletilmiş bir clock ile gösteriyorum:
Clock'u genişletirken dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Redstone torch ile aşağıda kalan asıl komutları çalıştıracağımız komut blokları aşağıdaki şekilde durmasın.
2736


2733


Komut bloklarındaki komutlar bu şekildedir.

Clock'u açıp kapıyoruz ve sohbete bakıyoruz:
2737


Komut blokları dairesel bir şekilde hep birbiri ardına çalışıyor ilk çalışan hangisi olduğunu bilmeden sıraları şu şekilde:

2738


Bu ekran görüntüsünü clock'u kapattıktan sonra aldım yani 8 komut bloğunun hepsi son 1 kez çalıştı. Son yazılan 8 için sohbete bakınca ise durum
"5 - 8 - 1 - 4 - 7 - 2 - 3 - 6" olarak ortaya çıkıyor yani say 5 diyen komut bloğu ilk çalışanmış sonra 8 diyen çalışıyormuş gibi gidiyor. Çalışma sırası önemli olan işlemler yaptıracaksanız böyle yapmak sıralarını bulmanızda çok işe yarar şimdi devreyi son bir kez çalıştırıyorum ve bu sefer çalıştırmadan önce 5 yazana 1, 8 yazana 2, 1 yazana 3 (devamını anlamışsınızdır) dedirtecek şekilde komutları düzenliyorum:
2739


Son çalışan 8 için baktık ve sıra beklediğimiz gibi "1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8" olmuş.
Daha iyi anlamak için dünya indirme linki
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Üst