World Edit plugini nasıl kullanılır

Kaan Üstündağ

Kömür madencisi
Katılım
8 Ocak 2021
Mesajlar
12
Beğeni
2
Puanları
30
World Edit Kullanımı / WorldEdit Detaylı Kullanım Rehberi

Öncelikle WorldEdit plugini, hızlıca yapılar inşa etmeniz gibi amaçlar için geliştirilmiş sk89q tarafından geliştirilip yayınlanmış ücretsiz bir eklentidir.

Sürüm seçip indirmek için buraya https://dev.bukkit.org/projects/worldedit/files bakabilirsiniz.

Bu eklentinin pek çok farklı komutu vardır. Öncelikle bu komutların çoğunu kullanmanızı sağlayan tahta baltanın kullanımına bakalım.
Hızlıca tahta balta almak için //wand komutunu kullanmanız yeterlidir. Bunun yerine herhangi bir şekilde alınan tahta balta da kullanılabilir.
Tahta balta, kare bir bölgeyi seçmenize yarar. Bu bölgeyi komutlarla şekillendirebilirsiniz. Bölge seçmek şu şekilde olur;
Baltaya sol tık ile 1. bloğu, sağ tık ile 2. bloğu seçersiniz ve komutu uygularsanız.

Mesela burada //set komutuyla zeminin bir kısmını süngere çevirdim.


Komutlar

* ile işaretlenmiş argümanlar zorunludur. Mesela //limit <Sayı*> komutundaki sayı argümanını doldurmak zorunludur, boş bıraklamaz.

//limit <Sayı*> komutu, oyuncunun en fazla kaç blok değiştirebileceğini ayarlamanızı sağlar. Aynanda çok blok değiştirmek sunucunuzu dondurabileceğinden önlem amaçlı kullanabilirsiniz.

Tarih

//undo <aşama-sayısı> <oyuncu-adı> - Son yaptığınız işlem(ler)i geri almanıza olanak sağlar.

//redo <aşama-sayısı> <oyuncu-adı> - Son işlemi tekrar etmenizi sağlar. Geri aldığınız şeyi geri getirmek gibi.

Seçim

//wand - Size bölge seçmenizi sağlamak için bir tahta balta verir.

/toggleeditwand - Normalde yetkisi olan kişiler tahta baltayla bölge seçmek dışına bir şey yapamaz (blok kırmak gibi). Bu komut normal modu açıp kapatmanızı sağlar. Kapatırsanız tahta baltayla bölge seçemezsiniz.

//set <blok-adı*> - Seçili bölgeyi yazılan blok(lar)la kaplamayı sağlar. Tek bir blok ile kaplamak için //set <blok-adı> şeklinde, rastgele konumlandırılmış birkaç blokla kaplamak için //set <blok-adı1>,<blok-adı2>... olarak kullanabilirsiniz.

Kullanılan komut //set 1,2
1547401812351.png


//replace <blok-adı*> - Seçilen bölgedeki tüm blokları (hava hariç) başka bir bloğa dönüştürmeyi sağlar.

Spoyler: //replace komutuna örnek

//replace <1.-blok-adı*> <2.-blok-adı*> - Seçilen bölgedeki 1. bloğa yazdığınız bloğu 2. bloğa dönüştürmeyi sağlar.

//overlay <blok-adı*> - Bütün blokların üstüne seçtiğiniz bloğu kaplar. Kar yerine seçtiğiniz blok yağmış gibi düşünün :D

//walls <blok-adı*> Bölgenin etrafına seçtiğiniz bloktan bir duvar örer.

//outline <blok-adı*> - Bölgenin etrafını seçtiğiniz blokla kaplar. Duvarlar, zemin ve tavan.

//center <blok-adı*> - Seçilen bölgenin tam ortasına bir blok ekler.

//regen - Seçtiğiniz bölgedeki bütün değişikliklerinizi siler ve değişikliklerinizden önceki hâline getirir.

//move <kaydırılacak-blok-sayısı*> <yön*> - Seçtiğiniz bölgeyi batıya, doğuya, kuzeye veya güneye taşır. (Yöne batı yerine west, doğu yerine east, kuzey yerine north, güney yerine south yazmalısınız.)

//stack <sayı> <yön> - Seçtiğiniz bölgeyi, belirlediğiniz yönde sayı kere kopyalar. (Yöne batı yerine west, doğu yerine east, kuzey yerine north, güney yerine south yazmalısınız.)

//naturalize - Seçili bölgenin zeminini 5 blok deriğinlinde toprak, daha derin kısımlarınıysa taş yapar.

//line <blok-adı*> <kalınlık> - Bölgeyi seçerken kullandığınız 1. nokta ile 2. nokta arasında bir çizgi oluşturur.

//forest <tip> <sıklık> - Bölgeyi ağaçlık bir alan yapar.

//flora <yoğunluk> - Bölgenin içine bitki örtüsü ekler.


Pano

//copy - Seçili bölgeyi kopyalar.

//cut - Seçili bölgeyi keser.

//paste [-a] - Kopyalanmış bölgeyi yapıştırır. Eğer -a eklerseniz hava blokları göz ardı edilir.

//rotate - Kopyalanmış bölgeyi döndürür.

//flip - Kopyalanmış bölgeyi çevirir.

//schematic veya //schem save <dosya-adı*> - Kopyalanmış bölgeyi .schematic olarak kaydeder.

//schematic veya //schem load<dosya-adı*> - .schematic dosyasını panoya kopyalar.

//schematic veya //schem delete<dosya-adı*> - .schematic dosyasını siler.

//schematic veya //schem delete<dosya-adı*> - .schematic dosyalarını listeler.

/clearclipboard - Panodaki kopyalanmış öğeyi siler.


Oluşturma

//hcyl <blok-adı*> <yarıçap*> <yükseklik> - Etrafınızda içi boş bir silindir oluşturur.

//cyl <blok-adı*> <yarıçap*> <yükseklik> - Etrafınızda bir silindir oluşturur.

//sphere <blok-adı*> <yarıçap*> - Etrafınızda içi dolu bir küre oluşturur.

//hsphere <blok-adı*> <yarıçap*> - Etrafınızda içi boş bir küre oluşturur.

//pyramid <blok-adı*> <boyut*> - Etrafınızda içi dolu bir piramit oluşturur.

//hpyramid <blok-adı*> <boyut*> - Etrafınızda içi boş bir piramit oluşturur.

/forestgen <boyut> <tür> <yoğunluk> - Etrafınızdaki çimenlerde ağaç oluşturur.

//pumpkins <boyut> - Etrafınıza balkabağı oluşturur.


Temel Komutlar

/searchitem - Bir öğeyi adına göre arayın.

/worldedit - WorldEdit komutlarını gösterir.

/worldedit help veya //help - Verilen komut için yardım belgelerini görüntüler veya hiçbir komut belirtilmemişse tüm komutları listeler.

/worldedit reload - WorldEdit'i yeniden yükler.

/worldedit version - WorldEdit'in versiyonunu gösterir.

//fast - Hızlımod performansını değiştirir.


Biyomlar

/biomelist <sayfa-numarası> - Mevcut biyom tiplerini listeler.

/biomeinfo - Bakılan bloğun biyomunu gösterir.

//setbiome <biyom-adı*> - Seçilen bölgenin biyomunu değiştirir.
 

Huseyin_mc

Nether kaşifi
Katılım
4 Tem 2020
Mesajlar
930
Beğeni
339
Puanları
700
World Edit Kullanımı / WorldEdit Detaylı Kullanım Rehberi

Öncelikle WorldEdit plugini, hızlıca yapılar inşa etmeniz gibi amaçlar için geliştirilmiş sk89q tarafından geliştirilip yayınlanmış ücretsiz bir eklentidir.

Sürüm seçip indirmek için buraya https://dev.bukkit.org/projects/worldedit/files bakabilirsiniz.

Bu eklentinin pek çok farklı komutu vardır. Öncelikle bu komutların çoğunu kullanmanızı sağlayan tahta baltanın kullanımına bakalım.
Hızlıca tahta balta almak için //wand komutunu kullanmanız yeterlidir. Bunun yerine herhangi bir şekilde alınan tahta balta da kullanılabilir.
Tahta balta, kare bir bölgeyi seçmenize yarar. Bu bölgeyi komutlarla şekillendirebilirsiniz. Bölge seçmek şu şekilde olur;
Baltaya sol tık ile 1. bloğu, sağ tık ile 2. bloğu seçersiniz ve komutu uygularsanız.

Mesela burada //set komutuyla zeminin bir kısmını süngere çevirdim.


Komutlar

* ile işaretlenmiş argümanlar zorunludur. Mesela //limit <Sayı*> komutundaki sayı argümanını doldurmak zorunludur, boş bıraklamaz.

//limit <Sayı*> komutu, oyuncunun en fazla kaç blok değiştirebileceğini ayarlamanızı sağlar. Aynanda çok blok değiştirmek sunucunuzu dondurabileceğinden önlem amaçlı kullanabilirsiniz.

Tarih

//undo <aşama-sayısı> <oyuncu-adı> - Son yaptığınız işlem(ler)i geri almanıza olanak sağlar.

//redo <aşama-sayısı> <oyuncu-adı> - Son işlemi tekrar etmenizi sağlar. Geri aldığınız şeyi geri getirmek gibi.

Seçim

//wand - Size bölge seçmenizi sağlamak için bir tahta balta verir.

/toggleeditwand - Normalde yetkisi olan kişiler tahta baltayla bölge seçmek dışına bir şey yapamaz (blok kırmak gibi). Bu komut normal modu açıp kapatmanızı sağlar. Kapatırsanız tahta baltayla bölge seçemezsiniz.

//set <blok-adı*> - Seçili bölgeyi yazılan blok(lar)la kaplamayı sağlar. Tek bir blok ile kaplamak için //set <blok-adı> şeklinde, rastgele konumlandırılmış birkaç blokla kaplamak için //set <blok-adı1>,<blok-adı2>... olarak kullanabilirsiniz.

Kullanılan komut //set 1,2
1547401812351.png


//replace <blok-adı*> - Seçilen bölgedeki tüm blokları (hava hariç) başka bir bloğa dönüştürmeyi sağlar.

Spoyler: //replace komutuna örnek

//replace <1.-blok-adı*> <2.-blok-adı*> - Seçilen bölgedeki 1. bloğa yazdığınız bloğu 2. bloğa dönüştürmeyi sağlar.

//overlay <blok-adı*> - Bütün blokların üstüne seçtiğiniz bloğu kaplar. Kar yerine seçtiğiniz blok yağmış gibi düşünün :D

//walls <blok-adı*> Bölgenin etrafına seçtiğiniz bloktan bir duvar örer.

//outline <blok-adı*> - Bölgenin etrafını seçtiğiniz blokla kaplar. Duvarlar, zemin ve tavan.

//center <blok-adı*> - Seçilen bölgenin tam ortasına bir blok ekler.

//regen - Seçtiğiniz bölgedeki bütün değişikliklerinizi siler ve değişikliklerinizden önceki hâline getirir.

//move <kaydırılacak-blok-sayısı*> <yön*> - Seçtiğiniz bölgeyi batıya, doğuya, kuzeye veya güneye taşır. (Yöne batı yerine west, doğu yerine east, kuzey yerine north, güney yerine south yazmalısınız.)

//stack <sayı> <yön> - Seçtiğiniz bölgeyi, belirlediğiniz yönde sayı kere kopyalar. (Yöne batı yerine west, doğu yerine east, kuzey yerine north, güney yerine south yazmalısınız.)

//naturalize - Seçili bölgenin zeminini 5 blok deriğinlinde toprak, daha derin kısımlarınıysa taş yapar.

//line <blok-adı*> <kalınlık> - Bölgeyi seçerken kullandığınız 1. nokta ile 2. nokta arasında bir çizgi oluşturur.

//forest <tip> <sıklık> - Bölgeyi ağaçlık bir alan yapar.

//flora <yoğunluk> - Bölgenin içine bitki örtüsü ekler.


Pano

//copy - Seçili bölgeyi kopyalar.

//cut - Seçili bölgeyi keser.

//paste [-a] - Kopyalanmış bölgeyi yapıştırır. Eğer -a eklerseniz hava blokları göz ardı edilir.

//rotate - Kopyalanmış bölgeyi döndürür.

//flip - Kopyalanmış bölgeyi çevirir.

//schematic veya //schem save <dosya-adı*> - Kopyalanmış bölgeyi .schematic olarak kaydeder.

//schematic veya //schem load<dosya-adı*> - .schematic dosyasını panoya kopyalar.

//schematic veya //schem delete<dosya-adı*> - .schematic dosyasını siler.

//schematic veya //schem delete<dosya-adı*> - .schematic dosyalarını listeler.

/clearclipboard - Panodaki kopyalanmış öğeyi siler.


Oluşturma

//hcyl <blok-adı*> <yarıçap*> <yükseklik> - Etrafınızda içi boş bir silindir oluşturur.

//cyl <blok-adı*> <yarıçap*> <yükseklik> - Etrafınızda bir silindir oluşturur.

//sphere <blok-adı*> <yarıçap*> - Etrafınızda içi dolu bir küre oluşturur.

//hsphere <blok-adı*> <yarıçap*> - Etrafınızda içi boş bir küre oluşturur.

//pyramid <blok-adı*> <boyut*> - Etrafınızda içi dolu bir piramit oluşturur.

//hpyramid <blok-adı*> <boyut*> - Etrafınızda içi boş bir piramit oluşturur.

/forestgen <boyut> <tür> <yoğunluk> - Etrafınızdaki çimenlerde ağaç oluşturur.

//pumpkins <boyut> - Etrafınıza balkabağı oluşturur.


Temel Komutlar

/searchitem - Bir öğeyi adına göre arayın.

/worldedit - WorldEdit komutlarını gösterir.

/worldedit help veya //help - Verilen komut için yardım belgelerini görüntüler veya hiçbir komut belirtilmemişse tüm komutları listeler.

/worldedit reload - WorldEdit'i yeniden yükler.

/worldedit version - WorldEdit'in versiyonunu gösterir.

//fast - Hızlımod performansını değiştirir.


Biyomlar

/biomelist <sayfa-numarası> - Mevcut biyom tiplerini listeler.

/biomeinfo - Bakılan bloğun biyomunu gösterir.

//setbiome <biyom-adı*> - Seçilen bölgenin biyomunu değiştirir.
Güzel

İYİ GÜNLER!
 
Üst