- Katılım
- 4 Haz 2019
- Mesajlar
- 500
- Beğeni
- 174
- Puanları
- 700
Merhaba Minecraft Türkiye Forum Üyeleri
Bugün sizlere Python3 ile yaptığım basit bir geometrik şekil hesaplama programını tanıtacağım
Python:
print("Geometrik şekil hesaplama programı \n")
def geometri(sekil):
if len(sekil) == 3:
a = sekil[0]
b = sekil[1]
c = sekil[2]
if (a+b) > c and (a+c) > b and (b+c) > a:
if (a== b) and (a== c) and (b== c):
print("Eşkenar Üçgen")
elif (a== b) and (a == c ):
print("İkizkenar üçgen")
else:
print("Çeşitkenar üçgen")
else:
print("Üçgen belirtmiyor")
elif len (sekil) == 4:
a = sekil[0]
b = sekil[1]
c = sekil[2]
d = sekil[3]
if (a==b) and (a==c) and (b==c) and (c==d) and (a==d):
print("Kare")
elif (a==c) and (b==d):
print("Dikdörtgen")
else:
print("Normal Dörtgen")
else:
print("Herhangi bir şekild değil")
while True:
eleman_sayisi = int(input("Eleman Sayısını giriniz: "))
if (eleman_sayisi == 3):
a = int(input("a: "))
b = int(input("b: "))
c = int(input("c: "))
geometri([a,b,c])
elif (eleman_sayisi == 4):
a = int(input("a: "))
b = int(input("b: "))
c = int(input("c: "))
d = int(input("d: "))
geometri([a,b,c,d])
else:
print("Eleman sayınız yanlış lütfen tekrar deneyiniz.")