Kresua

Forum Yazarı
Forum Yazarı
Katılım
11 Nis 2020
Mesajlar
157
Beğeni
32
Puanları
1,505


Herkese selam!
Önceki konumuzda Skript'lerin nasıl işlendiğini, nerelerde çalıştığını ve nasıl kullanıldığını ele almıştık. Bu konumuzda ise konumuzun devamı olarak komutları nasıl oluşturacağımızdan bahsedeceğim.

Komutları nasıl oluşturuyoruz?
Komutları oluşturmak için öncelikle yeni bir temiz bir .sk uzantılı dosya oluşturalım. Komutları kodlar üstünde görselli bir şekilde anlatacağım.

Öncelikle kod satırımızın ilk satırına, command /<komut>: şeklinde komut oluşturmalıyız:
17380

Buradaki trigger: ifadesini komut oluştururken mutlaka eklemeliyiz yoksa hiçbir şekilde komutlarınız işleme alınmaz.
trigger ifademizde, alt satırda yazdığımız kodları çalıştıracağız. Bu sebepten aşşağıdaki kısımları ne yapmak istiyorsak onunla doldurmalıyız.

Örneğin bu komutu kullandığında komutu giren oyuncuya bir mesaj gönderelim:
17381


İstediğim işlemi Skript dilinde nasıl belirteceğim?
Aradığınız işlemi bulmak için skunity adresini ziyaret edebilirsiniz.

Eğer dosyayı nasıl aktif edeceğinizi bilmiyorsanız, aşağıdaki spoiler'ı açabilirsiniz.
Komutu aktif etmek için oyun içerisinde kayıtlı dosyayı yenilememiz gerekiyor, yenilemek için oyun içerisinde /sk reload <dosya-adı>.sk komutunu girmeliyiz.
17382


Eğer skript doğru bir şekilde yazıldı ve kaydedilmişse hata mesajı almadan başarılı şekilde yenilendi mesajını almalıyız:
17383
Veee şimdi /komut komutunu kullanalım:
17384


Komutları daha gelişmiş hale getirelim!
Komutları daha gelişmiş ve kullanışlı hale getirmemiz için bazı özellikleri belirlemeliyiz.
İşte Skript'in sunduğu bazı kolay özellikler:

Kod:
command /komut:
    aliases: /kmt #Aynı işlemleri farklı komutla çalıştırmak için kullanılır.
    executable by: players #Komutu kimin kullanacağını belirler. (console yazarak sadece konsolun kullanmasını sağlayabilirsiniz.)
    usage: &7Kullanım: &e/komut, /kmt #Komutun kullanımını anlatır.
    description: Örnek skriptimizi çalıştır. #Komutun açıklamasını belirtir.
    permission: group.vip #Komutu hangi yetkilerin kullanacağını belirtir.
    permission message: &cBu komutu sadece VIP oyuncular kullanabilir. #Yetkisi olmayanların komutu çalıştırdığında alacağı mesajı belirtir.
    cooldown: 10 seconds #Bekleme süresi ayarlar.
    cooldown message: &cTekrar kullanmak için biraz bekleyin. #Bekleme süresi mesajını ayarlar.
    cooldown bypass: group.admin #Beklemeden kullanılacak oyuncuların yetkisini ayarlar.
    trigger: #Komut girildiğinde işleme alınacaklar:
        send "&eTebrikler! komutu çalıştırdınız." #Oyuncuya mesaj gönderir.
Bu özelliklerin hepsini tek tek yazmak sorunda değilsiniz. Kullanım alanınıza göre eklemenizi tavsiye ederim.

En iyisinden bir adet örnek skript komutu kodlayalım!
Kod:
command /bilgi:
    usage: &cKullanım: &e/bilgi
    description: Sunucu hakkında bilgiler verir.
    executable by: players
    trigger:
        send "&r"
        send "&6Sunucumuz hakkında bilgiler:"
        send "&7Sunucu ismi: &eMinecraft-Türkiye"
        send "&7Sunucu adresi: &eminecraft-türkiye.com"
        send "&r"
Çıktı:
17385


Gördüğünüz gibi, Skript ile komut oluşturmak çocuk oyuncağı! Skript ile sunucu içerisindeki kolay işleri ele alabilir ve bunları oyunculara sunabilirsiniz.


Daha fazla Minecraft Skript hakkında bilgiler almak için Minecraft-Türkiye'yi takip etmeyi unutmayın!
İyi forumlar!

Skript hakkında önceki konudan faydalanmak istiyorsan, bana tıklayabilirsin.
Bir sonraki konuya geçmek için tıklayabilirsin.
 
Son düzenleme:
Üst